Thursday, September 10, 2009

Boleh ker..



Boleh ker kalau saya nak mimpi indah?
bersamamu di dunia mahupun di syurga?
mampukah kita?
boleh ker mimpi itu bukan mainan lelap diri?
boleh ker saya nak pusing jam waktu?
supaya sekarang seperti dulu?

boleh ker saya berdiri di puncak dunia?
dan bagi tahu di bawah, yang saya ayang awak?
boleh ker saya cakap sekali lagi, saya rindu awak?
boleh ker awak ingat saya? macam saya ingat awak?
boleh ker awak sayang saya, bila tiada orang dah sayang saya?

bole ker awak bagi tahu saya apa silap saya?
boleh ker awak bagi tahu saya, kalau awak tak puas hati ngan saya?
sebab saya mahu awak sentiasa gembira bersama saya, boleh ker?
boleh ker awak bagi tahu saya, macam mana kita nak bersama?
boleh ker awak rindu saya, bila tiada orang ingat saya?
boleh ker saya gembirakan awak, bila awak sedih?
boleh ker awak gembira, bila saya sedih?
sebab saya taknak awak sedih, boleh ker?

boleh ker awak dengar saya membebel? bila saya nak luahkan kata?
boleh ker saya dengar masalah awak?
nanti takda la awak rasa awak sorang-sorang jer, boleh ker?
boleh ker kalau kita gaduh, tapi kita tetap kawan jugak? boleh ker?
saya tau macam mengarut, tapi boleh ker?

boleh ker saya kawin dengan awak, jika saya pengganti dia?
kerana saya ingin mengisi tempat kekosongan itu, boleh ker?
boleh ker saya tunggu awak, sampai betul2 awak bersedia?
boleh ker saya cakap, saya tak kisah berapa lama, saya tetap ada?
saya janji, saya akan tunggu awak, boleh ker?

boleh ker saya nak buat terbaik untuk awak dan keluarga awak?
maka seluruh keluarga kita merestui kita berdua, bole ker?
boleh ker kalau saya tak nak kehilangan awak, kalau awak dah ada orang istimewa?
boleh ker saya masih ada dalam hati awak, kalau awak dah ada dia?

boleh ker nanti masa awak kahwin, saya nak ambik gambar dengan awak?
takut saya tak kahwin, awak boleh jadik pengantin olok2 saya? boleh ker?
saya janji, saya pakai lawa-lawa, boleh ker?
boleh ker saya kata awak hemsem?
kalau awak tak kata macam tu pun kat saya takpe, boleh ker?

boleh ker saya duduk kat rumah awak, bersama awak?
menjadu suri rumah, orang rumah, pembantu kepada awak, boleh ker?
boleh ker nanti kita sama-sama merialisasikan rumah impian kita bersama?
boleh ker saya tahu kat mana awak tinggal?
supaya kalau awak sakit atau hilang, saya boleh carik awak, boleh ker?

boleh ker saya buat macam tu?
boleh ker saya tahu macam mana saya tak membebankan awak lagi?
sebab saya rasa macam saya dah bebankan awak, boleh ker?
boleh ker satu hari nanti, awak izinkan saya pergi
kalau itu yang mengembirakan awak,
saya rela pergi.
boleh ker awak buat macam tu?


boleh ker?
****************************************************************************


p/s : penjelasan untuk 'afai' = boleh ker tulis panjang2? ~lalalalala~





2 comments:

  1. dek non,

    Kahwin..memang mudah...tetapi bila berada di alam rumahtangga, memang memerlukan kesabaran, tetapi perlu ada restu dari kedua belah pihak. Mungkin sekarang kita rasa jalan terbaik adalah berkahwin, tetapi mungkin...itu bukan jalannya...nak senang jumpa kaunselor la...

    ReplyDelete
  2. kamu..sukarkan mencari cinta..begitulah dugaanNya..

    ReplyDelete