Friday, January 7, 2011

Ke KT semata-mata krn Mercedes??

Pada penutup tahun 2010 nie saya mendapat satu supprise yg besar. Masa di office tetiba dapat msg dr shafei,


" Awk, nk g Terengganu tak mlm nie??".

Apa betul mamat nih?? Main2 ker serius??. Aku tanya balik g ngan sape??. Balik bila?? So dia kata:


"Ngan abg din, g hari nie balik malam nie gak!!.


Masa tu dh kul 5.30. Dia suh aku gerak sekung klu nk ikut. Aku pun kelam kabut la.. siap2kan keje office terus terjah menju ke tempat yg di janjikan kat petronas gombak. Percaya atu tidak, shafei n abg din telah mengkipnep aku pergi ke Terengganu. Kereta aku park kat petronas gombak. Tepat jam 7.30pm, dgn menaiki keta abg din yg ala2 4x4 wheel tu, aku yg sehelai sepinggang nie pun bertolak la ke tetengganu bersama shafei n abg din!

Aku tak tanya lebih2 la g sana wat apa. Mungkin shafei pun tk nk bg tau sbb nk aku tengok sndiri . huh!. Tapi aku ada dengar2 gak nk tengok keta katanya. Janji aku tanya bape hari kat sana, diorang kata pergi hari nie n balik hari nie gak.. wokeh!!

Lebih kurang jam 11.30pm mcm tak caya lak kitorang dh sampai ker tempat yg dituju. Iaitu di satu kawasan yg diberi nama losong. Wow! setahu aku popular dgn keropok losong. Tapi terkilan pulak rasanya sbb tak dapat beli semua kedai dh tutup! Hampeh!!

Sampai2 jer, sah la mamat nie datang jauh2 semata2 nk tengok keta. Bukan setakat nk tengok. Siap beli terus. Dasyat giler lah!!.. keta nie pun dia dapat info dr internet. Yg bestnya siap terus bayar tapi disebabkan keta tak leh jalan, maka shafei tinggalkan keta tu dulu kat owner supaya g betulkan balik engine. So bila dh siap nnti, shafei akn datang balik n bawak balik keta tu ke KL. Aku ikut kan je la….

Bila aku tanya watpe laaa nk ternak keta banyak2. kreta2 yg ada sebelum nie tak cukup ker.... shafei ckp keta tu senang untuk dia gerak2 ke kl, nk amik pekerja2, nk transfer2 barang. Katanya lagi keta tu senang sbb besar... emm.. ye laaa awak.. suka hatilah asalkan awk bahagia...


Lebih kurang jam 2.00am kitorang balik ke kl. Kali nie shafei lak drive. Abg din dh tertido. Aku pun bukan dapat tido sangat pun. Berjaga temankan shafei duk belakang. Tapi tak borak2 pun dgn dia. Mungkin segan ngan abg din. bukan segan…. Hormatt.. he3. Cian dia drive sorang2. kegkadang agak2 time dia dh boring, sibuk tangan dia kacau aku kat belakang. He3!!

Sampai kl jam 6.00am!.. fuh letih. Shafei hantar aku kat petronas Gombak amik keta aku n terus aku balik kelana jaya. Itulah dia perjalanan jauh yg tak dirancang. Sebagai bukti hanya lah gambo2 keta yg sempat di rakam oleh shafei dlm h.p aku. Tapi tiada bawa balik satu pun keropok losong. Hampeh! Hehehehh!!




gelap la sikit sbb tangkap gambo dgn h.p berkualiti rendah


Condition keta masih bagus, n 1st owner!!



P/s: sebenarnya aku pun tak tau, nie keta model apa. VOLVO kot hehehh..


No comments:

Post a Comment