Wednesday, January 12, 2011

Tournament bowling inter family Hj Satam

Inilah dia Team Juara!!!


9/01/2011

Tahniah pada sepupuku zaim zhafiq dgn pasangannya Nurul Aini yg melansungkan perkahwinan di Putrajaya. Niat di hati nk bawak shafei g kenduri sama2. tapi dia takde, sibuk wat keje kat batu pahat lak…hurm….


Yg seronok time2 kenduri kawen nie bila semua sedara mara sepupu sepapat dapat berkumpul. Kalau dah seramai 100 org keluarga Hj satam berkumpul, ha.. !!! riuh rendah lar jadinya..

After kenduri, tetiba ada yg buat cadangan mengejut utk adakan tournament bowling inter family Hj Satam di Alamanda jam 9.00 mlm ini. Aku n along tak pasal2 jadi org kuat yg menghandlekan tournament bowling. Ngeh2……… segala urusan pembayaran di serahkan kpd ku n along termasuk urusan hadiah. Poning kepala gak nk bahagi2 kan group supaya nampak adil dan saksama. peserta lak ada 38org. poning poning...



Oh, ye terima kasih kpd Dato’ Johar (ayah ndak) krn sponser rm200 utk tournament bowling nie..Then apa lagi aku n along kelam kabut nk uruskan semua sebelum mlm menjelang tiba. G Aconsave jer beli2 barang yg ala2 berupa hamper. Tak sempat nk wrap so masuk dlm beg plastik je la yek. Minta maaf sedara mara ku.. hehehe!..


Sudahnya, aku n along terlambat sampai ke Alamanda. Semua stuck tak dapat main sbb tunggu kami. Hehehh sorry guyz!! Tapi u’ll tetap hapening n best!!. Gamat Alamanda dibuatnya. Mana taknya kitorang concered 8 lane terus, dh buat mcm umh sendiri lak... huhuhuh...

Ada gaya ppfessional tak??

Time2 main shafei call. Shafei bagi aku tips paling mudah cara bermain bowling. Bayangan sepanjang2 aku main pun aku leh on phone ngan shafei. Kira dia jadi coach ‘maya’ aku la.. hahahha!!.. tapi terbukti tipsnya itu dapat menaikkan prestasi aku. Mana taknya 1st game aku 77 jer hampeh!! Tapi lepas dapat ajar dari coach shafei secara on phone, 2nd game aku leh dapat 111 jatuhan pin. Ye haaaa!!!..



So akhirnya keputusan bowling yg ditunggu2. n belive it or not, tak sangkka group aku menang. Yehaaaa!!! .. actually aku tak kuat mana pun, tapi dlm group aku, Aiman n aini(pengantin baru) jadi org yg terre mnjadikan group kami power rangers!!.

Tapi rasa tak puas lak, sbb aku terlambat nk gunakan tips yg shafei bagi. So nextime kita g sama2 n awk ajr saya ye awak.. Satu lagi permintaan gediks aku. Heheheh!!. .. tapi shafei kata orait!!

Betapa bezanya game pertama n game ke-2 hahahhah!!




P/s: awk terima kasih tak henti2 bagi sokongan n tips pada saya sampai group saya jadi juara. Next time awk ajar saya secara live lak yek!. Hehehe!

No comments:

Post a Comment