Thursday, July 14, 2011

Ketika Mengalami Kesedihan yg Mendalam



لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ



“Sesungguhnya Tidak ada Tuhan (yang dapat menolong) melainkan Engkau (ya Allah). Maha Suci (daripada malakukan aniaya,tolonglah daku); sesungguhnya aku adalah termasuk orang-orang yang menganiaya diri sendiri.”(Q.S.Al-Anbiya : 87)

P/s: Jadikanlah Al-Qur`an sebagai penyejuk hatiku dan cahaya dadaku, pengusir kesedihanku serta penghilang kegundahanku dan diberikan jalan keluar dengan kegembiraan.”  

"Ya Allah tidak tertanggung aku menerima ujianmu. Andai ini hukuman yg kau berikan kpd ku, aku terima dgn ikhlas dan qada'mu kerana aku gagal menjadi insan yg baik, aku lalai dalam menjalankan perintahmu krn dikaburi dgn duniawi. Ya Allah ! Ampun kan dosaku. Tiada sesiap lagi disisiku selain Enkau tempat ku mengadu Ya Allah. Kau hilangkan segala kesedihanku. Berikanlah aku petumjuk dan jalan keluar. "

Amin Ya Rabbal alamin.... 

-nurul Adna-
    

No comments:

Post a Comment