Tuesday, June 14, 2011

Ptorait yg tak Menjadi?

Bergambar bersama orang kilat


Weekend hari tu, kitorang sampai dh tak tau nk g mana. Rasanya dah semua tempat celah2 KL nie kitorang pegi. Pikir punya pikir, shafei dpt idea, dia ajk pegi ke tempat yg aku belum pernah g lagi. Dlm fikiran aku, eh celah mn lagi kat kl nie yg kita lom pegi lagi?.. hehhehehe

Kali nie, Shafei ajk aku g bintang walk to fulfill our weekend. Dia tanya aku sama ada aku dah pernah g sana ke belum, katanya kat sana kita bole tengok org2 yg show their creativity and tallent. Lihat patung2 manusia yg tak gergerak berjam2.

Aku rasa, kita penah ke bintang walk sebelum nie, tapi just mkn angin. Ingat tak masa tu kita naik kapal terbang 4D kat bintang walk?. Ntah mcm mn tetiba kapal aerospace 4g nie terselit celah2 kaki lima bintang walk. Aku and shafei pun tak lepaskan peluang try merasa sendiri naik aerospace 4g nie, since kapal tu pun bukan senang dpt naik and it just temporary jer for promotions. Best giller kat awk masa tu. huhuuhh...

Ingat tak masa nie kita tangkap gambo dalam kapal terbag 4D. Best giller kan.. sweet memories

Masa kita di dalam kapal Aerospace 4G


Ok, tu dulu la...tapi, klu g tengok org2 yg cretive n talent yg awk kata tu, tak pernah lagi laa...sy ada dgr2 cerita di paper n TV tapi tak tau kat mana lokasi sebenar dia. Ini pun kira pertama kali in my life shafei bawak aku tengok all this things. Thank you my dear.

So firstly, we all g minum2 dulu kat warong corner sambil menikmati liveband sbb shafei ckp org2 tu akn muncul around 10pm. lagi malam lagi ramai yg ada. and it also sweet nite.

Agak2 dlm kul 10mlm, kitorng pun bergerak di sepanjang jalan Bintang walk. Lepas satu, satu aku jumpa org2 yg show diorang punya bakat nie. Seronok gila tengok diorang, sungguh creative. Mcm2 cara diorang nie cari rezeki.

Ada yg satu badan gliter2 bling2. Ada yg tunjukkan skill bermain bola2 kristal, ada yg tunjukkan skill menari street dance ala2 break dance and so ever.....oh ye klu nk bergambar dgn diorang, kena la bayar rm2.00.Aku tak lepaskan peluang bergambar dgn diorang. masa nie shafei yg tangkapkan gambo sbb tu dia tak de huhuh:








Then, kiotang sambung lagi jalan. Tgh2 jalan, jumpa dgn mamat yg tengah lukis potret2 orang. Tetiba Shafei, offer nk tak lukis potret kitorang??, hah?? mestilah nak wakk!!.. yehaa.. dia belanja.. mahal lak tu, satu potret rm35 hitam putih... (isk.. banyak pulak duit BF aku nie.. hehehhe) ....

So lepas negotiate harga, mamat tu tangkap gambo kitorang melalui phone, so that dia leh buat reference utk lukis. tak payah lagi kitorang nk penat2 kena jadi patong ala2 model duk diam lama2. hahahah..

Nk siapkan satu potret tu ada la mkn masa satu jam. Sambil2 tunggu, sambil2 lihat gelagat2 org ramai, siap kami tgk gelagat pelanggan2 foreigner yg tawar2 harga untuk sewa tooot... kemdian masuk hotel. Iskk.. seram sejuk tengok diorang nie...siap aku n shafei kira lagi berapa jam dia tempah hotel tu.. hahahahah!!! ntah apa2


bila2 dh boring, tgk potret tak siap lagi, shafei ajk jalan. kitorang pusing lagi jln2 kat bintang walk. Terserempak dgn og tukang buat key-chain. Sempat lak shafei belanja key-chain yg bole engrave nama aku. thank a lots again my dear.




Agak2 dh lama kitorang patah balik kat mamat yg lukis potret kitorang tadi. Sampai2 je, terperanjat aku tengok hasil lukisan muka aku n shafei.. hermmm... aduiyoo...! ada rupa ker??... rasa tak pueh hati lak, tapi nk watcamner dh bayor dulu... mcm nyesal lak bayor rm35 utk potret tu.. so cuba korang nilaikan gambo kitorang.. ada rupa ker?? hermmm...


Muka awk jadilak jugak shafei... muka saya... hampeh!! tak aci tak aci! nk buat lagi!!



seminggu kemudian,  hanpohe ku berkumandang dpt shafei msg:

"sy ingat nk ajk awk g bukit bintang lagi. nk balas dendam kat mamat yg lukis potret kita tempoh hari". hahahhahahaha...

No comments:

Post a Comment